I Almost Dialed 911

The pressure in my head was building, causing spots in my vision.

The location was odd, above my ears on both sides.

I could feel my heartbeat pulsing through the pain.

What should I do?

Take Motrin?

Lie down?

Call Hubby?

Call an ambulance?

10 minutes went by and I thought, I've had coffee. It's not caffeine withdrawal.

Menstral? No,the headaches are NOT usually like this.

I get migraines, but this one feels different.

Worse. If possible.

20 minutes in and I can't take it.

I get up and go into the bathroom. Afraid to walk, afraid to fall, afraid to vomit.

Then one look in the mirror says it all.

.

.

.

.



Wearing K's headband from a game of dress up.

The band was so tight it numbed either side of my head where it met my scalp with such tight force.

The damn thing nearly sent me to ER, and boy would they have LAUGHED.

Reason #458 on why I'll never be royalty.

75 supporters in group:

  1. Mel Fraase said...

    oH SO funny! Glad you didn't get all the way to the ER first!! I think I've worn a similar headband and remebered to take it off when the pain set in ;)

  2. Dawn@Embracing the Ordinary Life said...

    oooohhhh my...

  3. Halftime Lessons said...

    LMAO

    Jen this had me laughing out loud this morning...wife was very pleased at my outburst.

    Thanks SO much for your St Baldrick's post... I really appreciate the help in raising awareness...Im hoping for a big year!!

    Jay

  4. Twisted Serenity said...

    *lol* You even have a sense of humor when ill! Hope you feel better! My hubby gets nasty migraines, too.

  5. WeaselMomma said...

    That's hysterical. A true moron moment (and we've all had them).

  6. therextras said...

    Royalty is overrated anyway.

    Barbara

  7. Sass said...

    I. Love. This.

    That's as bad as this other blogger we know almost wearing her panties on her head in place of a headband.

    I'm just sayin'...I still think we're somehow related. ;)

  8. Tami said...

    Royalty looks good on you :)
    Too bad it makes you feel like your head will explode - I have a super cute pair of sunglasses that do the same thing.

  9. ParentingPink said...

    HaHaHaHaHaHaHa! Yes, it is funny. And I'm only laughing "with" you because I have done that before. It's amazing how tight little girl's headbands can be. My daughter now refuses to wear them because they "give her a headache." Now I know what she means!

  10. Amy said...

    Awww. Yeah, I can't do headbands either!

  11. Leah said...

    I've read a few other blogs today and the theme seems to be "mom's in pain." And almost always the underlying theme is funny. ;)

  12. Jenni Jiggety said...

    Oh Jen! LOL! I am glad you didn't call an ambulance!

  13. Vicki said...

    LOL!!! Oh Duchess - you crack me UP!! I can laugh because that would be something I'd do!!! :)

    Oh well, look on the bright side - at least it's not something serious!!! ;)

  14. Vicki said...

    LOL!!! Oh Duchess - you crack me UP!! I can laugh because that would be something I'd do!!! :)

    Oh well, look on the bright side - at least it's not something serious!!! ;)

  15. AmyG said...

    You poor thing! I'm glad you figured it out, before calling 911! lol

  16. debilyn said...

    OH MY!!
    toooo funny! But I totally feel for ya, too...

    today is the 2nd day in a row I've awakened with a migraine and I'm NOT happy about it...I'm pretty sure I'm entering the RED ZONE.

  17. wife.mom.nurse said...

    oh my gosh! I was listening to the symptoms, making an assessment... dialing 911 for you...now I am DYING, dying of laughter!

  18. M@ said...

    I love it that I am not the only person who can blog about moves like this :) I'm glad it turned out to be nothing serious :)

    Thanks for sharing.

  19. Susan said...

    Too funny! Even non-princess headbands give me horrible headaches, so I won't ever be in the princess club either.

  20. Average Girl In Average World said...

    I almost shot coffee out of my nose!!!!

  21. ♥georgie♥ said...

    LOL...Jen tooo funny~

  22. jsprik said...

    i always get headaches from headbands, can't wear 'em!!

  23. Annie said...

    LMAO!

    Glad I'm not the only one whose done this!

  24. Danielle (Life with the Hewitt Family) said...

    Ha Ha Ha Ha! Funny!

  25. Tenakim said...

    I read your tweet when you found the diagnosis of your headache (the crown)- but I have to tell you- the picture is priceless- you look like you're having a ball- or going to one!

  26. April said...

    That's so funny...but I think you ARE royalty...bloggy royalty!

  27. Mama2hre said...

    Ha-ha! Too funny! I'm so glad I'm not the only one who has this type of medical "emergencies" :)

  28. Eudea-Mamia said...

    Being a Queen can be quite a burden.

    But how adorable do you look?!?!

    Fashion trumps pain every time. Em

  29. Evolving Mommy Catherine said...

    That's funny. headbands do that to me too.

  30. Swirl Girl said...

    at least you didn't have the little shoes on too!

  31. Tami said...

    You are not alone. I can't even tell you how many times I've done that. I always feel stupid afterwards and then forget again.

    If it helps - you did look lovely though!

  32. Piece o' Coconut Cake said...

    That, Jen, is the funniest thing EVAH!

  33. Former Fat Chick said...

    *AHHHHHHHHHHHH-hahaha* I would have probably called my hubs first crying "the pain, the pain" hahaha!

  34. Brooks said...

    I am totally with you on this one. I can't wear headbands of ANY kind just for that reason. I hope once you took it off, you had some relief and it didn't linger....

  35. Amy Amy Bo Bamey said...

    hahahhahahahaha

    That is so funny! I have totally done that before but not with a princess crown, just a headband. I forgot it was on my head and I had a killer headache! That was funny!

  36. beth said...

    Are you sure you were playing with the kiddies or your husband?!! hee hee

  37. Lindsay said...

    LMAO that sounds like something I would do!!! Glad you didn't call 911!

  38. Clare said...

    hilarious, i love the photo!!

  39. Women Who Win said...

    Love the honesty!!! :) Thanks!

  40. mom3crazygirls said...

    this is one of the many reasons why we love you dear!!

  41. Elaine A. said...

    I'm sorry that you were in pain but I hope it's ok that I am laughing quite hard right now.

    p.s. that is totally your color! ; )

  42. Eyeglasses & Endzones said...

    Are you freakin kidding me?? HISTARICAL!!! I am ROTFLMBO right now....SOOOO FUNNY....I love that you won't be royalty. Neither would I...I can't wave AND I speak my mind...2 no no's!!!

  43. Heather of the EO said...

    I just can't stand how funny this is. You rock the royal dork party.

  44. Dee said...

    HAHAHA!! That totally cracked me up!

  45. Happy Campers said...

    That is AWESOME!!!! Glad you didn't call 911 :)

  46. Annie said...

    At least you are a cute duchess!

  47. Rachel said...

    This is hilarious!!!!

  48. John Deere Mom said...

    Oh my gosh...that is hilarious! But I know what you mean...those things are awful!
    BTW, my favorite part? Duchess of Dork!! :)

  49. Semi-Slacker Mom said...

    That is too funny! And why I don't wear headbands.

    But don't lose hopes of royalty. Real crowns sit on top of your head, not wrap around it!
    That's why mine keeps falling off.

  50. Kristen Andrews said...

    you had me going there, headbands give me headaches too!

  51. Miss Blondie said...

    That is too funny!!
    At least, had you gone to the ER you would have gone in style!!

  52. NotAlwaysCharming said...

    It's been a rotten day...thank you so much for the laugh!

  53. A little bit of this and that.... said...

    Jajajajaja,..omg truly hilarious,..I can see myself go through something like that.....

  54. Mary Moore said...

    My crown really hurts my head too. That's why I don't usually wear it.

  55. numberonesistah said...

    Ahahahaha! I'm glad I wasn't drinking anything cuz I woulda spit it onto my monitor! Thanks for the laugh!.

  56. Martha said...

    That picture is worth a thousand words... i had forgotten about the tweet until the final diagnosis.. you deserve the tiara, maybe just one in a little bigger size

  57. Mel @ A Box of Chocolates said...

    You crack me up! So sorry you had to go through all the pain and worrying for a tiara. Princesses have it tough, don't they?

  58. Manic Mom said...

    Beautiful!!!! Beauty hurts, right???

  59. Sarah said...

    Been there, done that more than I care to admit! And you posted it! How very brave of you!

  60. Amy@Bitchin'WivesClub said...

    Now THAT is funny. Thank you for the pictorial punch line. :D

  61. Jill said...

    Oh that is too funny! I always get a headache when I wear my hair pulled up.... but this takes the cake. :)

  62. Krystyn said...

    At least you look good while doing it!

  63. Merrie said...

    LOL! I would have loved to have seen you in the ER complaining of a terrible mysterious pain around your head. They would have talked about that for years.
    Thanks for the smile! See you tonight!

  64. Minxy Mimi said...

    OMG!!! Well enjoy being a peasant!

  65. Heather said...

    OMG! Too funny! I was concerned at first, because of your title, but laughed out loud at the outcome. You are hilarious!

  66. Threeboys1mommy said...

    I remember you tweeting about this. The picture is classic Jen. I may make it my screensaver ;-)

  67. Krystal said...

    ROFLMFAO!!!!

    Dude, I can so see me doing that. I bet the glasses didn't help much either.

    Next time you play dress up - make sure to take it off!! LOL

  68. Ann said...

    You ARE royalty Jen.
    Now, you just need to appoint WHO will wear this pain inducing crown for you. Right?

  69. Saundra@ItalianMamaGoneCrazy said...

    i'm new here... and I'm stayin'!

    Holy cow... THAT was hilarious...

    I don't laugh easily!

    You did it! Wow! A headband...

  70. Mrs4444 said...

    I have so been there!! I hate those things.

  71. Whiney Momma said...

    OMG, that's hilarious! I have the same darned tiera, well not me, my daughter I mean...

  72. Carrie Lynne said...

    don't tell anyone..but I wear a tiara to do housework in..

  73. Denise Taylor-Dennis said...

    How hilarious that is why you had a headache and that you almost went to the ER for that. How crazy.

  74. Misti Hillebrand said...

    Been there!! I have never been able to wear those headbands or the plastic visors we'd get from festivals that they would do our name in really fancy writing! (blast from past)

  75. tannawings said...

    OMG that is a hoot! I bet it scared you though and thank goodness you looked in the mirror. I wonder how the EMTs would have coded that?

    ellen beck

Related Posts with Thumbnails